+370 650 63210

Taisyklinga laikysena – pasitempusio žmogaus simbolis

Sėdimas darbas, laisvalaikis prie kompiuterio, todėl labai daug kas patiria problemas su taisyklinga laikysena. Taisyklinga laikysena – tai kai žmogus, neįtempdamas raumenų, geba tiesiai laikyti liemenį ir galvą. Netaisyklinga laikysena ne tik atrodo neestetiškai ir nepatraukliai, tačiau sukelia ir rimtesnių problemų ir skausmų, tokių kaip sąnarių ligos, vidaus organų sutrikimai, raumenų spazmai, imuninės sistemos susilpnėjimas, kvėpavimo sutrikimai. Todėl labai svarbu laiku pamatyti laikysenos sutrikimus. Ypač tai reikėtų pastebėti vaikų laikysenoje – vaikai labiau judantys ir lankstesni, todėl kartais šie sutrikimai gali išnykti savaime be jokio gydymo. Todėl būtina žiūrėti, jog netaisyklingos laikysenos įprotis netaptų kasdienybe.

Laikyseną gali įtakoti tiek vidiniai (gimdymo trauma, paveldimumas, fizinis aktyvumas, bendra sveikatos būklė), tiek išoriniai (gravitacinė jėga, aplinka) veiksniai.

Kaip žinoti, kad Jūsų laikysena – taisyklinga? Tai galima nuspręsti pagal šiuos aspektus:

  • Tiesi nugara;
  • nėra plokščiapėdystės;
  • kojų ilgis vienodas;
  • simetriška krūtinės ląsta;
  • galva ir kūnas vienoje vertikalioje linijoje.

Tačiau nereikia išsigąsti – šiai problemai užkirsti kelią galite ir namų sąlygomis, svarbiausia taisyklinga laikysena ir reguliarios mankštos.

  •  Jeigu tenka ilgai stovėti, nepamirškite per tam tikrą laiko intervalą perkelti kūno svorį nuo vienos kojos ant kitos. Stuburą ir galvą visada laikykite tiesiai;
  • Sėdėkite ant kietos ir tiesios kėdės, nedėkite kojos ant kojos;
  • Nemiegokite ant minkšto, beformio, įdumbančio čiužinio.

Derinant su kineziterapija ir naujausiais gydymo metodais, netaisyklinga laikysena palaipsniui yra koreguojama ir raumenys, laikantys taisyklingą laikyseną, stiprinami. AND klinika kviečia neleisti laikysenai būti netaisyklingai – kreipkitės į kineziterapeutę Gretą Vileniškę, kuri atstatys Jūsų pasitikėjimą savimi ir vėl galėsite eiti iškėlę galvą!