Maistas ir grožis

Apie tai, kad galima tapti grožio karaliene uždėjus ant veido agurką arba išsitepus maigytomis braškėmis, tikriausiai, žinome ne viena. Bet taip pat žinome, kad grožiui puoselėti labai svarbu ne tik tai, ką dedame ant savęs, bet ir tai, ką valgome. Tad ką valgyti, kad būtume grožio karalienės, pataria mūsų klinikos gydytojai.

 

VITAMINAS A. svarbus geram regėjimui palaikyti ir vištakumui išvengti. Jis būtinas ląstelėms augti ir daugintis, užtikrina kaulų ir dantų vystymąsi, normalią nagų, odos būklę.

Iš kur gauti: lašiša, kepenėlės, kiaušinių tryniai, morkos moliūgai, špinatai.

VITAMINAS E. Jame esantis tokoferolis padeda išvengti oksidacijos. Jis taip pat palaiko normalią raudonųjų kraujo kūnelių ir raumenų būklę, reguliuoja vitamino C ir DNR sintezę.

Iš kur gauti: kviečių gemalai, riešutai ir sėklos, kiaušiniai, augaliniai aliejai.

VITAMINAS C. Reikalingas kolageno (ląstelių jungiamojo audinio) sintezei. Jis yra svarbus antioksidantas, stabdantis senėjimo procesą. Skatina žaizdų ir nudegimų gijimą, stiprina dantis ir kaulus, gerina geležies įsisavinimą.

Iš kur gauti: citrusiniai vaisiai, melionai, uogos, paprikos, brokoliai, bulvės.

VITAMINAS D. Būtinas kalciui įsisavinti, skatina kaulų ir dantų augimą.

Iš kur gauti: sviestas, kiaušinių tryniai, riebi žuvis. Taip pat gaminasi organizme, veikiant saulės šviesai.

SELENAS. Svarbus antioksidantas, kartu su vitaminu E saugantis ląstelių membranas nuo oksidacinių procesų.

Iš kur gauti: jūros gėrybės, kai kurių rūšių mėsa ir žuvis, neperdirbtų grūdų produktai, kviečiai.

CINKAS. Reikalingas fermentų metaboliniam veikimui, gerina augimą ir vaisingumą, stiprina imuninę sistemą.

Iš kur gauti: raudona mėsa, austrės, kiaušiniai, pienas, jogurtas, riešutai.

ANTIOKSIDANTAI. Stabilizuoja laisvuosius radikalus. Antioksidantų turintis maistas siejamas su sumažėjusia rizika sirgti vėžiu, širdies bei kitomis ligomis.

Iš kur gauti: mėlynės, braškės, žiediniai ir briuseliniai kopūstai, brokoliai, burokėliai, raudonosios paprikos, morkos.

 

Nagų problemos. Dažniausiai pasitaikanti su mityba susijusi nagų problema – geležies trūkumo sukelta ar kokios nors kitos rūšies mažakraujystė, dėl kurios kraujas nagams netiekia maistinių medžiagų. Vartokite daug liesos mėsos, paukštienos ir žuvies – geležies ir kokybiškų baltymų šaltinius. Nepamirškite tamsiai žalių lapinių daržovių, neperdirbtų grūdų produktų, ankštinių augalų ir vaisių sulčių – folio rūgšties ir kitų B grupės vitaminų poreikiui patenkinti. Taip pat svarbu citrusiniai vaisiai, nes vitaminas C padeda organizmui įsisavinti geležį, esančią augaluose.

Plaukų ir galvos odos problemos. Maistingosios medžiagos, nuo kurių priklauso plaukų ir galvos odos sveikata, yra niacinas, biotinas, cinkas, vitaminai A, B6 ir C. Valgykite daug vaisių ir daržovių, neperdirbtų grūdų, liesos mėsos, žuvies ir paukštienos, neriebių pieno produktų.

Sveiki dantys. Vartokite daug kalcio turinčių maisto produktų (pieno, jogurto, sūrio), šviežių vaisių ir daržovių – vitaminams A ir C gauti, taip pat – dėl kramtymo, kad dantenos būtų sveikos. Nepamirškite gerti arbatos (puikus fluorido šaltinis).