Modernaus pasaulio palydovė – trumparegystė

Vis dažnesnis yra sėdimas darbas, kurio metu nuolat žiūrima į kompiuterio ekraną, knygas ar į kitus artimus daiktus. Būtinybė prisitaikyti prie tokios apkrovos pasireiškia trumparegyste – pailgėjus akies ašiai, imama blogai matyti tolimus daiktus.

Paskaičiuota, kad Lietuvoje per porą pastarųjų dešimtmečių trumparegių vaikų padaugėjo keletą kartų. Dažniausiai trumparegystė nustatoma 9-12 metų mokiniams, gyvenantiems ekonomiškai išsivysčiusiose pasaulio šalyse. Tai susiję su pasikeitusia darbo ir mokymosi aplinka: sparčiai diegiant naująsias technologijas, retėja fiziniai, mechaniniai, lauko darbai. Į klausimus apie trumparegystę atsako AND klinikos gydytoja oftalmologė Eglė Voitkūnienė.

– Kokios yra trumparegystės priežastys?

– Ilgalaikio buvimo prie telefono ar kompiuterio ekrano pasekmės gali būti dvejopos. Dėl regėjimo įtampos atsiranda akių nuovargio sindromas, o dėl to, kad žiūrint į ekraną mirksėjimo dažnis yra žymiai mažesnis negu įprastai, išsivysto sausų akių sindromas, ir todėl akies paviršius džiūsta. Didelė akių įtampa, kai akys parausta ar ašaroja, yra juntama, kai dirbama blogai įrengtoje ar nepakankamai apšviestoje vietoje. Netinkama aplinka ar akių varginimas gali tapti trumparegystės priežastimi. Pirmieji trumparegystės požymiai – pablogėjęs regėjimas į tolį, žiūrint prisimerkiama. Taip pat skundžiamasi akių, galvos skausmais.

– Trumparegystė – liga ar būklė?

– Šiuolaikiniame pasaulyje trumparegystė nebėra nuosprendis visam gyvenimui – regėjimą galima koreguoti lęšiais, stilingais akiniais arba lazeriu. Kas svarbiausia? Rūpintis profilaktika – sveiku gyvenimo būdu, pilnaverte, kuo įvairesne mityba, fiziniu aktyvumu. Rekomenduojama valgyti kuo daugiau žalių lapinių, oranžinės spalvos daržovių, teigiamai akies tinklainę veikia žuvų taukai. Kitus vitaminus ar papildus gydytojas galėtų parekomenduoti įvertinęs akių būklę. Būtina laikytis higienos normų, darbo bei poilsio režimo – po valandos darbo pailsinti akis.

– Kaip kontroliuoti trumparegystę?

– Įrodyta, kad trumparegystės riziką sumažina buvimas gryname ore šviesiu paros metu. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad vaikams, būnantiems lauke ne mažiau kaip 2-3 val. per dieną šviesiu paros metu, trumparegystė atsiranda rečiau, nepriklausomai nuo skaitymo, darbo prie kompiuterio ir televizoriaus žiūrėjimo. Manoma, kad tai susiję su geresniu aprūpinimu deguonimi bei teigiama šviesos įtaka akies tinklainei.

– Kokie kasdieniai pratimai padeda pailsinti akis?

– Atliekant paprastus pratimus, lavinamas akies akomodacinis raumuo ir gerinama akies kraujotaka. Pailsinti akis nuo žiūrėjimo iš arti galima žiūrint į tolį ir taip atpalaiduojant raumenį, taip pat šiek tiek pabūnant užsimerkus. Dar vienas pratimas – paėmus pieštuką sekti jį akimis vis pritraukiant ir atitraukiant nuo savęs. Akies raumeniui taip pat padeda atsipalaiduoti „žaidimas šachmatais“ – akių sukiojimas į šonus. Savo akims padėti galite ne tik atlikdami pratimus, keisdami gyvenimo būdą ar kasdienius įpročius, bet ir pasinaudodami šiuolaikinės medicinos siūlomomis efektyviomis procedūromis. Viena jų – BLEFAROLIFT, kurią galite išbandyti AND klinikoje. Tai masažas, skirtas mažinti maišelius po akimis, pakelti viršutinio voko audinius, o taip pat kovoti su kaktos ir paakių srities raukšlėmis. Reguliariai atliekant šią procedūrą, galima pasiekti džiuginančių rezultatų:

 Stiprinamas akies žiedinis raumuo;

 Pagerinus mikrocirkuliaciją, mažėja ratilai apie akis;

 Sumažinus patinimą, vizualiai pakeliamas viršutinis akies vokas;

 Atpalaiduojami kaktos raumenys, dėl to mažėja raukšlės.
 
 
Susisiekti