Sveika širdis – laimingas gyvenimas
2020.09.08

Sveika širdis – laimingas gyvenimas

„Širdis yra geriausias vadovas“ – sakė garsus XIX a. prancūzų rašytojas Onorė de Balzakas. Veikiausiai jis teisus, tačiau širdis rodys teisingą kelią tik tuomet, jeigu bus sveika. Kaip gi rūpintis savo širdimi, kad galėtume nevaržomai džiaugtis gyvenimu ir išvengtume širdies ligų?

Širdis – ne tik kūrėjų įkvėpimo šaltinis, bet ir svarbiausias kūno raumuo, kuris nepailstamas dirba iki paskutinės minutės. Širdies sveikata tiesiogiai veikia mūsų savijautą, gyvenimo kokybę ir net trukmę, todėl skubame pasidalinti 5 patarimais, kurie padės išsaugoti Jūsų širdį sveiką.

  1. Mažiau streso. Posakis „Visos ligos nuo streso“ tikrai ne iš piršto laužtas. Hipertenzija, miokardo infarktas – tai tik pora iš daugybės su stresu siejamų ligų. Nors stresas – neišvengiama kasdienybės dalis, labai intensyvios neigiamos emocijos, įtampa labai veikia širdį, todėl verčiau ją pasaugokite. Po darbų atsipalaiduokite karštoje vonioje, išmėginkite meditaciją, jogą, stenkitės nedirbti viršvalandžių, o laisvadieniais pakeiskite aplinką.
  2. Kasdien būkite aktyvūs. Tyrimai rodo, kad net 70 proc. suaugusiųjų juda nepakankamai. Mažas fizinis aktyvumas yra vienas didžiausių širdies ligų (ypač – koronarinės širdies ligos) veiksnių. Persistengti tikrai nereikia, tačiau judėjimas, nesudėtinga mankšta gerina fizinę ir emocinę savijautą, tvirtina raumenis ir aktyvina širdies veiklą.
  3. Skirkite dėmesį mitybai. Širdies-kraujagyslių ligos Lietuvoje yra labai opi problema ir viena dažniausių mirčių priežasčių. Prie šių ligų „epidemijos“ prisideda ir netinkama mityba. Didelis riebalų, cholesterolio kiekis kenkia kraujagyslėms ir širdžiai. Gydytojai ir mitybos specialistai rekomenduoja ankštinių daržovių, kurios padeda sumažinti „blogojo cholesterolio“ kiekį, yra turtingos skaidulomis, baltymais ir antioksidantais, taip pat mėgautis Omega-3 riebalų rūgščių turtingais produktais (pavyzdžiui, žuvimi, riešutais).
  4. Atsisveikinkite su žalingais įpročiais. Deja, rūkymas, nesaikingas alkoholio vartojimas ir panašūs „malonumai“ gerokai apsunkina ir taip iššūkių pilną širdies darbą. Nikotinas didina koronarinės širdies ligos riziką, o alkoholis siejamas su širdies kraujagyslių ligomis. Todėl AND klinikos gydytojai pataria: žalingų įpročių visai atsisakykite arba bent jau mėgaukitės jais kuo rečiau.
  5. Nepamirškite profilaktikos. Net geriausia mityba ir aktyvus gyvenimo būdas negali užtikrinti, kad širdis visada muš sveiku ritmu. „Širdies ligų profilaktika yra neatsiejama sveiko gyvenimo dalis. Būtent todėl nepraleiskite vizitų pas gydytoją“- įspėja AND klinikos gydytoja kardiologė Alma Čypienė. Jeigu rūpinatės savimi, būtinai apsilankykite konsultacijoje, kurios metu patyrusi kardiologė A. Čypienė įvertins Jūsų būklę. Juk geriausias laikas pradėti rūpintis savo širdimi – jau šiandien!